25 Aralık 2012

İlişkiler ve düşünceler...

Diyorum ki;
Hayatımı artık hiç bir şey düşünmeksizin yaşamak istiyorum…

Diyor ki;
İnsan düşünmeden yaşayamaz!
Yaşamak “ilişkiler ve -onlara dair- düşünceler" dir.
İnsan olmayı seçip, ruhunun üzerine bu bedeni giydiğin gün bu gerçeği de kabul etmişsin demektir.
Doğmak, ilişkilere ilk adımı atmaktır.
İlişkilerse düşünmek.
Düşünmek, hissettiklerini tanımlamaktır.
Tanımlarınsa,
Sevgidir.
Acıdır,
Özlemdir..
Öfkedir.
Nefrettir.
Aşktır.
Korkudur.
Mutluluktur....
.......
....

Diyorum ki;
Ben yoruldum artık yaşamaktan, yaşadıklarımdan.

Diyor ki;
İnsanı yoran, bitmeyen tekrarlardır.
Oysa yaşamak, hiç durmadan ileriye yürümektir.
İleriye yürümek, sana yeni ilişkileri getirir.
Yeni ilişkilerse, yeni düşünceler için sana yeni bir şans verir
Yeni düşünceler ise sana daha önce yaşadıklarını bile farklı hissettirir.

Yaşanan bu değişim;
Kimilerine göre kendini red etmektir.
Kimilerine göre ise kendini keşfetmek.

Kolay olan,
Bu değişimi red edip, zihnindeki düşüncelere esir düşmektir. Hep aynı düşüncelerin, seni sürekli aynı hislere ulaştıran o kısır döngüsüne kendini hapsetmektir.

Önemli olan,
Tutarlı olmak değil. Her zaman kendin için en doğru olana ulaşmayı istemektir.
Senin için doğru olanı bulabilmek içinse önce kendini tanıman, keşfetmen, anlaman gerekir.
Kendini tanıman, anlaman ise “yaşadığın ilişkiler ve -onlara dair- düşünceler” in sayesinde gerçekleşir.

06 Temmuz 2009
Haşim Arıkan

Fotograf: Promised Land

13 yorum:

a. dedi ki...

Ne dediysen ben de dedim, diyorum...

Evren dedi ki...

defalarca söyledim ama gene ve yine işte: sorularım bende cevaplar gene sende... gülümsüyorum... sevgiler...

Nilambara dedi ki...

işte budur :)
Ruh bu bedeni üzerine giydiği andan itibaren (bu tanımı çok sevdim) kendini keşfetmeye başlar, yeter ki arasıra da olsa içeri baksın... tüm doğrular içerde :)

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel...............

Adsız dedi ki...

Düşünmeyi reddeden onca insana rağmen düşünerek yaşamak güzel; ama şu sözü çok severim ben her ne kadar uygulayamasam da: Akıllı olup nünyanın kahrını çekeceğine deli ol dünya senin kahrını çeksin. Düşünmemek isterdim güzel olurdu, ama Nietzsche'nin de dediği gibi "insan düşünen bir hayvandır."

guguk kuşu dedi ki...

bana ne, "o" ne derse desin ben 1 haftalığına olsa de düşünmeden yaşamak istiyorum, tamam bi zamanlar şuursuzca bunları kabul etmiş olabilirim, bana ne şimdi vazgeçtim işte, noolcak

dusler ve gercekler dedi ki...

ben de hep bunu söylerim. düşünemesem, hatta kendim için derim ki tabiri caizse keşke aptal olsam ama mutlu olsam:) ama sonra düşünüyorum da düşünebilmek ve bu sayede kendini tanıyabilmek tabi ki güzel. kendini tanıyabilen insanlar da en uç noktalarda yaşıyor duygularını. ya çok mutlu ya çok mutsuz oluyor günün birinde. yani yazınızda da belirttiginiz gibi sürekli kısır bi döngüyü yaşamaktansa günün birinde ya çok mutlu ya çok mutsuz olmayı göze almak daha güzel sanırım. zaten düşünebilenler için başka türlüsü de mümkün değil:) yazınız çok anlamlı ve düşündüklerimi aktarabilme fırsatını verdi bana. teşekkürler

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

Ne sorularımız bitiyor ne onlara bulduğumuz cevaplar bitmek tükenmek bilmeyen bir sarmal içinde devlenip duruyoruz ne yazık ki...

pipo içen gergedan yavrusu dedi ki...

çok güzel yazıyorsun abicim.. senin en büyük takipçilerinden birisiyim.. bu arada sana söylemeyi unuttum.. tekrar hoşgeldin.. gittiğine çok üzülmüştüm içime hüzün dolmuştu hatta bitti yazan sayfaya bi süre bakmıştım.. neyse bunlar geçmişte kaldı.. hep burda olman dileğiyle.. seninle tanısmayı çok isterim ayrıca.. ağzına eline sağlık.

Ecehan dedi ki...

çok doyurucu.
selam ile...

MeaCulpa dedi ki...

Çok teşekkürler...

Adsız dedi ki...

hep aynı yemek yemek gibi bazen hayat bazen çok güzel bazen besin değeri olduğu için yemek zorunda kaldığımız yemek gibi ....hayat bazen acı bazen tatlı yaşadıkça öğreniliyor istemeden geliyor yaşıyorsun

Sistem dedi ki...

teşekkürler, güzel paylaşım